söndag 29 maj 2011

Grattis mamma!

Alla mammors dag idag och det är ju en dag att fira. Mammor sliter ofta och kämpar på i det tysta, klagar aldrig, får sällan ett tack, men kämpar ändå på - alltid med sina barns bästa för ögonen.



Min mamma är verkligen inget undantag. Trots sjukdom som bara blir sämre och sämre så klagar hon aldrig, trots att det ibland verkligen vore på sin plats. Jag gnäller nog mer över förkylning, träningsvärk eller stress än vad hon gör över en höft ur led. De fyra barnbarnen är ögonstenarna och flera kvällar i veckan har hon sällskap i sängen av någon av dem. Hon ställer alltid upp, tar ledigt från jobbet för att ta hand om sjuka barnbarn eller så jag kan åka på kurs. När jag, pappa och Johan har byggt altan eller fixat på huset så tar hon hand om markservice och barn och det är verkligen guld värt. Helt ovärderligt! Tyckte att det var lite konstigt att mamma pratade med fina mormor Karin varje dag medan hon levde, men nu gör jag desamma och det är konstigare om det inte blir av. Grattis på morsdag fina mamma. Du är den bästa!




Min dag började ju helt fantastiskt med Ville som satt och väntade med att jag skulle stiga upp så han fick ge det fina kortet han pysslat med på dagis. För mig är det här den finaste presenten jag någonsin kunde få. Ville är ju inte någon som gillar att pyssla så att han skrev ihop hela det här kortet själv, trots att han bara kan skriva Ville och Maya själv och alla kompisar blev färdiga före och sprang iväg och lekte, värmde mammahjärtat. Min fina, fina, fina kille.


Igår var han förresten riktigt rolig. En kompis till han kom förbi och frågade om han ville följa hem till han och leka. Ville säger då:

- Nä, det går inte, jag måste göra min matteläxa först.

Kompisen svarar då blixtsnabbt: - Men Ville, du har ju ingen matteläxa, du kan ju inte ens läsa.

- Nä, men jag vet att 3 plus 3 blir sex.


Riktigt roligt att sitta i buskarna och lyssna på de små liven.


Imorgon väntar Vårruset i Luleå. Tyvärr har inte uppladdningen varit den bästa då jag varit riktigt förkyld sista veckan, men jag hoppas det känns bättre imorrn. I övrigt är det ju två kortveckor på raken nu. Ska bli jätteskönt, men jag är samtidigt grymt peppad för att jobba så den här ledigheten hade kunnat komma lägligare någon annan gång. Men mycket familjetid är ju alltid välkommen, speciellt nu när jag inte träffat Johan på en vecka.


Till sist vill jag skicka ett särskilt grattis till Tjingan och Anders som igår blev mamma till en liten Signe. Vilka fina föräldrar hon kommer att få.Nu ska jag heja på Stenmark i Mästarnas Mästare. Finns ju ingen annan som kan vinna.

1 kommentar:

  1. Jäkla skit oxå att du var ute på jobb igår! Jag som hade hoppats på att få träffa dig =). Får göra ett nytt försök någon dag. Kram kram bästa Marran!

    SvaraRadera