söndag 8 maj 2011

Livet är en fest

Vilken underbar helg jag har haft. Började med Knuffdag i fredags. Vi var hembjudna till Mari och hennes hus var verkligen en upplevelse att besöka. Eller vad sägs om en gammal kyrka som är ombyggd till hus. Grymt coolt. De hade även en egen fullt utrustad studio nere i källaren så där hamnade vi allihopa mot slutet av kvällen. Alla hade varsitt intrument och vi både spelade och sjöng. Inte alltid jättevacker, men det var fantastiskt kul. Hade jag haft en vinflaska i kroppen hade jag nog aldrig farit hem. Kul att få spela med riktigt proffsiga musiker.

Jag åkte bara hem och sov och sen iväg på nästa roliga grej. Tjejhelg med vinlotteriet. Hotellövernattning, shopping, trerättersmiddag, mycket vin, underbara vänner och mycket skratt. Vi hade en fantastisk helg med det var väldigt skönt att komma hem till min fina familj idag. Det har varit mycket i veckan och jag har inte riktigt haft tid för dem som betyder mest. Men i veckan är det ändring. Helgen är oplanerad och Johan har fått fri tid att göra vad han vill alla kvällar i veckan och till helgen. Det kommer förmodligen att bli mycket jobb ute med allt som ska fixas. Känns bra att ge han det.Tid är kärlek, i alla fall i vår familj. Kan vara tid för att sova, tid för vänner, tid för träning eller jobb.

Ikväll har vi haft kompiskalas för Ville. Nio tjejer och killar som röjde runt i två timmar. Han var mycket nöjd över kalaset och vi var nöjda när det var färdigt =)

Blev nog ett sånt här fånigt inlägg igen, där allt är fantastiskt och härligt, men det är så helgen har varit och det är så det är just nu. Jag är glad och tacksam och det känns viktigt att påminna sig själv om jag har det riktigt bra. Kanske kan det inspirera någon att uppskatta det som finns mitt framför näsan. Livet är ju faktiskt ganska härligt.

Imorgon inviger jag mina nya löpartights. Nu är det full fart mot Vårruset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar