onsdag 18 maj 2011

Snart helg igen!

Idag kanske det släppte för Ville med cyklingen. Han har ju cyklat utan stödhjul ett par gånger, men han har verkligen inte gillat det och har inte velat göra det igen trots att det gått jättebra. Men idag böt vi cykel till den minsta och då gick det bättre. Han verkade jättenöjd och det gick till och med bra med starterna. Imorrn blir det visst cykel till dagge.

Vill passa på att gratulera finfina Therese som blivit tvåbarnsmamma idag. En ganska stor kille blev det visst. Det som är synd är ju bara att detta innebär att hon ska vara ledig från jobbet och det känns redan trist och tomt. Att tre till ska vara föräldralediga till hösten gör ju inte saken bättre. Fyra av fjorton borta till hösten. Lär ju ha det man gör =)

Blev tillfrågad att åka och jobba i Kiruna nästa vecka. Jobb från 7- så länge vi orkar, typ 22 måndag till torsdag lär bli en tuff vecka. Utmaning både för mig som åker och för resten av familjen som är hemma. Men min kära man tyckte att jag skulle åka och då fick det bli så. Det som är lite stressande är både bortatid från barnen, men även bortatid från allt som ska göras här hemma. Har tre stora rabatter som måste rensas från allt ogräs, inglasningen ska putsas från utsidan + städas invändigt, en soffa som ska målas, en lekstuga som ska målas inne+ute plus inredas. Men jag försöker tänka good enough och jag hinner det jag hinner!

Har dock hunnit putsa fönster idag. Våran fina inglasning har ganska många rutor att putsa. Det går ändå hyfsat snabbt då det inte är en massa gardiner och blommor ivägen. Ytterligare plus till inglasningen. Nu ska jag slänga mig i säng så det blir några timmar inatt. Tur att jag älskar mitt jobb, annars skulle det vara jobbigt att gå upp så tidigt. Hade tänkt bjuda er på ett bra vardagsrecept, men det får bli en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar