söndag 5 juni 2011

Ooops

Det var visst en hel vecka sen sist. Känner inte att jag behöver förklara mig, skriver när jag har lust och tid helt enkelt. Sen sist har jag Vårrusat, jobbat, kramat barnen, varit i Ersträsk, pysslat och fixat, varit lite sjuk och tagit det ganska lugnt.

Idag har vi fixat här hemma på gården. Grävt om lite i planteringarna, klippt gräs och lite sånt. Kul att se hur det växer i rabatterna. Måste bara ta mig för och köpa lite sommarblommor också. Blir nog inte så mycket, tycker bara det är kul att sköta om krukorna de första två veckorna efter planteringen.

Ville har fått kompisförbud imorgon eftersom han inte var snäll mot en av sina vänner idag. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Känns inte så lockande att vara hemma hela dagen då jag har en känsla av att det kommer att gnällas och tjatas en hel del, men samtidigt blir det ju lite knasigt att hitta på nåt kul. Då missar han kanske att det varit ett straff att vara kompislös. Svårt det där. Vill ju att den lediga dagen ska bli en bra familjedag för allihopa. Bara att vänta och se hur det blir. Vad som bör bli är en springtur. Har varit dåligt med den varan sista två veckorna. Mycket att göra, men framförallt på grund av ordentlig förkylning. Nu är det bara upp på hästen som gäller så uppehållet inte blir längre än vad det redan är.

Nu ska jag fortsätta se Slumdog Millionaire. Det var grymt länge se jag såg en hel film. Ska jag lyckas ikväll?

1 kommentar:

  1. Yes, jag klarade det! Alltså, att se en hel film:)
    Hoppas du oxå gjorde det. De blir så mkt bättre då;)
    Kramen

    SvaraRadera