söndag 1 maj 2011

Tipptopp!

Återigen en härlig familjehelg. Nu när jag jobbar heltid och fortfarande inte riktigt vant mig vid att vara borta från barnen på dagarna, så är helgerna ovärderliga. Jag försöker tanka energi och kärlek och boosta barnen med mycket kramar, tid och närhet.

Vem kunde tro att vi skulle börja hänga i Ersa? Det är riktigt härligt att få vara med fina släktingar, göra ingenting vettigt utan bara ta dagen som den kommer, sitta ute vid elden på kvällarna, god mat och trevligt sällskap. Att vi lyckats fånga 43 råttor under helgen gjorde ju helgen. Det är tydligen ett råttår i år och det märks på stugan. I fredags såg vi massor med råttor, men när vi var färdiga med vår råttoffensiv så syntes inte en enda till på söndageftermiddagen. Bra jobbat alla inblandade.

Var en snabbis på tjejkväll i torsdags. Mycket folk och med glömd barnvagn till lillan såg det inte ut att bli en särskild lyckad kväll. Men, jag lyckades faktiskt hitta en bikini, den snyggaste i skylten till och med =)

Nu väntar en hektisk vecka. Har grymt mycket på jobbet, är ute hos kund hela veckan med tajta deadlines. Detta tillsammans med att finaste Ville fyller år och han ska ha två kalas, plus mamma och Jennies födelsedagar och att vi ska till Skellefteå och bo på hotell med vinlotteriet. Som om detta inte vore nog ser det ut att kanske bli en Stockholmssväng också mitt i allt, och om inte efterlängtad Knuffträff. Skulle vara trevligt att hinna med ett par löparrundor också. Bara roliga saker, men en fullspäckad vecka, men med lite planering och framförhållning (och det är jag ju bra på) så ska det nog gå vägen.

Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Nu längtar jag efter att få träffa er allihopa! Puss

    SvaraRadera
  2. En hel del på agendan men...He är bara å åk!
    Även om he int är så j*la enkelt som alla tror;-)
    Du fixar det, längtar till helgen. Kram

    SvaraRadera