lördag 14 maj 2011

Mera gråt idag

Började att kolla ESC idag, men det var ju så mycket skräp så det blev play istället. Vad gjorde man innan det fanns. Idag blev det nya programmet på fyran med Martin Stenmark, Kvällen är din. Så härligt med så mycket glädje och kärlek. Mycket tårar blev det idag, inte ledsna utan bara för att blev rörd. Verkar bli lättrörd nuförtiden och jag är ju inte ens gravid!

Bra dag idag. Sovmorgon, lite hemmafix inne, utelek med barnen, snabbvisit i Böle, plättlunch på inglasningen, vilat middag med Ville två timmar, grillat till middag, åkte till Ersträsk och bjöd pappa på nygräddad sockerkakka, hejat på Eric Saade, fix ute på altanen och nu lite tv innan läggdags. Utförlig rapport ni fick nu va. Jag försöker verkligen att njuta av helgen och uppskatta varenda minut, lite pretto kan tyckas, men det kan man väl få va.

Vi håller på att fixa med lite piff på altanen och jag är så himla nöjd. Äntligen börjar jag hitta min stil och nu börjar vara mer och mer nöjd med huset. Var och shoppade lite inredningsgrejer i fredags för presentkort vi fick när vi gifte oss...och det måste man ju säga att det är ju mycket roligare att handla med presentkort än utan. Gratis är gott och än är de inte slut. Toppen. Imorrn blir nog en liknande dag som idag. Johan har ju fri tid att välja vad han ska göra och jag skulle tro att han vill jobba lite mer. Men efter mycket egentid sista tiden så är jag mer än gärna en bra hemmafru nu.

Nu ska jag hålla tummarna för Eric Saade. Det är ju Villes stora favorit och eftersom han sovit middag idag så fick han vara uppe och se när han sjöng. Ville sjöng och dansade, men blev helt förkrossad när man inte fick rösta på sitt eget land. Så då skickade vi två låtsasröster (till Jennie) och Ville kunde lägga sig...supernöjd. Han skulle hålla tummarna för Eric Saade och drömma att han var han. Sötnöt! Än så länge ser det ju riktigt bra ut för Eric, bra jobbat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar