onsdag 11 maj 2011

Smoothiepremiär



Thailand mars -08

Till kvällsmat kom Ville på att han ville ha en smoothie. Då vi aldrig gjort någon tidigare så förklarade jag hur man gjorde. Lite youghurt, lite bär, lite mjölk och sen ville han ha i lite chocolate, så då fick det bli så. Sen säger lillprinsen:

- Åh mamma, när man sen har blandat allt måste man ta en sked för att smaka om det blev gott eller om det blev för nyttigt.

Han blev lite fundersam när jag förklarade att det faktiskt kan vara både gott och nyttigt på samma gång. Han har nog varit hemma lite för länge med pappan i huset misstänker jag.

2 kommentarer:

  1. Men sötprutten, det är bra att du är där och styr upp:). Värsta goa kinderna, de hade jag nästan glömt bort! Puss

    SvaraRadera
  2. Bara för jag inte äter paprika och koktamorötter.

    /J

    SvaraRadera