söndag 19 september 2010

Valvaka

Jag och barnen tog en promenad till OK igårkväll och köpte en tidning. På förstasidan på nån av kvällstidningarna var det bild på Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt. Då säger Ville: Men mamma, där är ju ditt favoritprogram på tv.

Oj, det kanske har blivit rätt så mycket politik här hemma på sistone. Men jag tycker faktiskt att det är väldigt intressant, allmänbildande och väldigt viktigt att vara insatt. Idag har vi därför varit och röstat. Tydligen mamma med, toppen! Såg ett inlägg på Martin Melins blogg där han undrade varför det var så himla hemligt vad man röstade på och så är det ju verkligen. Jag vet inte så många som öppet står för vad de röstar och det kanske inte jag heller alltid gjort. Men jag står för att jag tycker det är viktigare att se till att alla har det bra än att bara jag har det. Jag betalar hellre lite extra i skatt om jag vet att vården funkar, att de som är sjuka verkligen får hjälp och ersättning, att det är små barngrupper i förskolan, fler lärare i skolan, större satsningar på järnväg och förnyelsebar energi. Och jag hade gärna sett att Sverige fått sin första kvinnliga statsminister. Tyvärr verkar det ju inte bli så!


Nu till något helt annat. Ikväll har jag varit på gympa. Som jag har gruvat. Och jag kan lova att jag kommer att få träningsvärk, men det känns grymt bra och jag kommer att fortsätta nästa söndag. Lika bra att skriva det här för i Knuff har vi lärt oss att om man skriver ner och berättar för sina bekanta om sina funderingar, drömmar och planer så är det större chans att det kommer att ske.
Till sist bjuder jag på en av mina favoritbilder från bröllopet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar