torsdag 16 september 2010

Valdebatt

Ska precis börja se valdebatten på tv4. Men det känns som att tv4 bör hålla sig till att visa Solsidan och Idol. Programledarna är dåliga och inte pålästa och den där himla skärmen som Peter Jihde håller på med är ju bara rörig.


Idag har varit en sån där dag när det inte är helt fantastiskt att vara föräldraledig. Regn mitt på dagen, rastlös storebror och supergnällig lillasyster. Lägg till det ett lönesamtal från chefen och migrän så kan ni ju förstå att det inte varit någon superdag. Har känts allmänt trist att vara hemma. Men imorrn är det ju helg och då känns det redan mycket bättre. Johan ska iväg och jaga så jag och barnen tänkte fara och sova hos mamma och ha fredagsmys med henne. Först ska vi iväg på stan en sväng och försöka hitta en ny vinterjacka till Ville. Han hittade en jacka i ett reklamblad igår som han genast gillade. "Kolla mamma, en black jacka, min favorit. Den vill jag ha" Så då är det väl bara att fara och köpa den då.


Imorse när vi skulle på dagis tjorvade han lite så vi blev lite försenade. Jag sa då att "nu blir vi ju sena till dagis för att du tjorvade så mycket. Varför blev det så?"

- Jo mamma, min hjärna var så upptagen med att koncentrera sig på frukosten, det var därför jag tjorvade.


Sötrumpa!

Nu ska jag fokusera på Mona & Co. Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Söt-Ville (om än det inte är så charmigt med tjorviga barn)! Synd att dagen inte bidde så bra, hoppas att förmiddagspromenaden vägde upp det dåliga lite i alla fall!

    SvaraRadera