tisdag 26 januari 2010

Fullt upp!

Idag är en fullspäckad dag. Jag började med att lämna Ville på dagge. Första gången han är där kl 8. Jag tycker egentligen att det är alldeles för tidigt, de nya 15-timmarsreglerna suger, men det är bara gilla läget. Han tycker det är så kul att träffa sina kompisar och han blir lätt rastlös att bara vara hemma med mig och Klara på dagarna, så för hans skull...och mitt tålamod...så lämnades han på dagis imorse. Sen var det bara hem och äta frukost och duscha medan Klara fortfarande sov. Nu sitter jag och inväntar besök från fastrarna Berit och Karin som ska hälsa på vårat nytillskott.


Kl 11 är det dags att hämta storebror, sen lite lunch och iväg till Öjebyn för att lämna han hos mamma och pappa medan jag far på bvc med Klara för enmånaderskontroll. Vi har bjudit in oss på middag hos mamma och pappa (igen) eftersom jag ska iväg till tandläkaren på eftermiddagen. Usch, inte kul. Jag är egentligen inte tandläkarrädd, men jag tycker det känns som att hela jag blir bedömd när man är hos tandläkaren. Känns som att man kommer dit med mössan i hand och hoppas att man inte får skäll.


Kvällen avslutas i alla fall på ett mycket trevligare sätt, körsång i Böle! Halleluja!


Ville i Lycksele sommaren -08

1 kommentar: