måndag 25 januari 2010

Måndag igen - ny vecka, nya möjligheter



Här kommer två bilder från fotograferingen igår. Tänk att vi har en egen fotograf i familjen, snacka om lyxigt.
Jag och fotografen har precis kommit hem från en härlig prommis som började med ett smärre nervsammanbrott pga en tjorvande Ville men slutade betydligt bättre. Nu en och en halv timme senare sitter jag och surfar och njuter av tystnaden medan Klara sover vidare i vagnen. Det gäller att ta vara på de lugna stunderna i huset för det är inte så ofta jag får vara själv här hemma. Oftast gillar jag ju såklart när resten av familjen är med, men ibland är det så skönt att ha det tyst och lugnt.
Ville är inne i en fantastisk period nu. Hans ordförråd utvecklas för varje dag. Igår var jag och han på övervåningen, jag skulle gå ner och baka och frågade om han skulle följa med ner och hjälpa till: "Men mamma, vi är ju polare, nu sviker du mig!" Gullunge!
Nu ska jag passa på att ta en dusch innan Klarisen vaknar. Ha det bra!
Förresten, är det nån som vet hur man får till nytt stycke här på bloggen. När jag skriver är det styckeindelat med en blankrad mellan styckena, men när det publiceras så kommer ju texten utan mellanrum. Inte nöjd!

2 kommentarer: