torsdag 21 januari 2010

Jag vill resa iväg








Det verkar som att många är i Thailand nu, i alla fall många bloggare som jag brukar kika in hos. Pernilla Wahlgren, Alex Schulman, Lotta Gray (vimmelmamman), Anna Hansson är bara några som antingen har varit i Thailand eller ska iväg. Jag, Johan och Ville var ju i Thailand i mars -08 tillsammans med mina föräldrar och faster Birgit och Anders. Det var helt fantastiskt och helt klart den bästa resan jag någonsin varit på. Nu när man städat bort den mysiga julen och det mest är mörkt och kallt hade jag gärna haft en ny Thailandsresa att se fram emot. Tyvärr tillåter inte ekonomin det riktigt, men både jag och Johan drömmer om att åka tillbaka, så det är väl ingen omöjlighet att det blir av en vacker dag. Jag och barnen är hos mamma och pappa och har ätit middag och reslusten blev ju inte desto mindre när man kollar igenom deras kort från resan. Bjuder på några här.
Idag har vi tillbringat dagen på Vallsberget, eller Lindbäcksstadion som det numera heter. Ville är mycket väl medveten om vem Charlotte Kalla är och han tyckte det var "väldigt orättvist" när hon föll 25 m innan mållinjen. Ja, orättvist var ordet. Hon är i alla fall grym, och vilka benmuskler tjejen har.
Mamma och pappa ska låna Ville till imorgon så ikväll hoppas jag få lite vuxentid med min käre sambo. Han har alltid varit bra på att överraska och är en mästare på presenter. Jag blev ändå glatt överraskad igår när han kom hem med ett par superfina örhängen...till mig! Tydligen en present för att jag numera kan titulera mig tvåbarnsmamma.
Tack för alla uppmuntrande kommentarer om min bloggstart, både här på bloggen och via sms. Fortsätt gärna kommentera, alltid kul.


3 kommentarer:

  1. Japp, kommentarer det älskar vi. Romantiskt är bara förnamnet, att få örhängen är inte fy skam! Kram vännen så ses vi imorgon

    SvaraRadera
  2. Din karl får gärna lära min karl ett å annat... =)

    SvaraRadera
  3. Vad kul med ytterligare en bloggare :) Ja, visst var Thailand fantastiskt!!

    SvaraRadera