söndag 17 april 2011

Toppen var ordet!

En bild från hotellhelgen i Skellefteå där Maya gjort en San Fransisco som hon bjuder favoritkusinen på.
Vilken härlig helg. Vi har haft både egentid, familjetid, barntid och kompistid. I fredags var jag helt slutkörd efter jobbet. Jag var så himla trött efter veckans jobb och alla aktiviteter som varit att jag höll på att somna. Som tur kvicknade jag till lite av fredagsträningen. Mamma ville låna Klara så vi hade bara Ville hemma under fredagsmyset. Vi låg alla tre under täcken på madrasser på golvet och Ville njöt i fulla drag. Känns bra att få ge han lite egentid utan lillasyster som tar mycket uppmärksamhet. Ville fick sova i vår säng och det var ju ett smart drag av mig för fick jag gå och lägga mig kl 21. Helgen fortsatte finfint med tjejdag i Luleå. Trevligt med kompistid och en liten shoppingrunda. Under tiden jag var på stan var Johan, Ville och pappa i Ersträsk och fiskade och körde lite skoter. Ville var jättenöjd med dagen...och jag med. Vi blev bjudna på grillat hos mamma och pappa och då ville storebror stanna och sova där, så återigen hade vi bara ett barn med oss hem. Vi åkte dock inte hem, utan stannade hos våra finfina vänner i byn. Satt på deras inglasning och surrade, drack nån drink och nåt vinglas och hade väldigt, väldigt trevligt. Vilken fröjd det är att vi har så många fina vänner. Extra bra att de bor så nära. Jag som var jättetrött hela dagen och egentligen hade tänkt göra en tidig kväll kom inte i säng förrän halv två, men det var det verkligen värt. En toppenman som lät mig få sovmorgon gjorde ju inte saken sämre. Idag har jag gjort lite mat till påsk, hunnit med en springtur i stormen och sen hälsat på Johans mormor på kvällskvisten. En bra avslutning på en riktigt skön helg. Det som känns extra bra är att det ju snart är helg igen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar