torsdag 21 april 2011

Påsklov!

Då var det påsklov och det är väldigt efterlängtat. Vi har packat bilen full så nu väntar vi bara på att barnen ska vakna från sin middagssovning. Sen bär det iväg till Ersträsk. Det lär inte vara nåt skoterföre där, men vad gör det när man får vara ute och ledig med släkt och familj.

I veckan har träningsprogrammet inför Tjejmilen börjat. Det känns väldigt bra att ha ett program att följa, både för att få mer varierad träning och för att det blir lättare att pressa sig själv trots att det går lite tungt ibland. Pass nr 2 avverkades i morse och jag kan konstatera att det gick lättare i tisdags när jag ätit lite mer än en halv banan.

Johan, Ville, faster Helena och kusin Dexter var på Nimbys igår. Ville träffade en engelsk kompis som var lite äldre som han lekte mycket med. Killen åkte snabbare än Ville i rutschkanan och säger "I beat you!" varpå Ville blixtsnabbt kontrar "I will be popular". Klockren kommentar! Roligt att det repliken passade så bra in trots att Ville förmodligen inte hade en aning om vad killen sa.

Nu ska jag passa på att äta lite lunch och kanske läsa en bok. Bäst att passa på medan det är lugnt och tyst i huset.

Glad påsk på er alla mina fina vänner!

2 kommentarer:

  1. Jag dör!! Det var det bästa jag har hört på länge! Kram på er och ha en härlig påsk!

    SvaraRadera
  2. Alltså...Ville :) Glad påsk på er fina familjen Berg! många kramar från challan BRRRRRAllan

    SvaraRadera