tisdag 26 april 2011

Grattis finaste!



Idag har vi varit och firat världens finaste Maya som blir sex år idag. Hon är en klok liten donna som har en speciell plats i fasters hjärta. Grattis fina du!


Igår hade vi en riktigt produktiv dag. Vi krattade nästan hela gården, rensade bort allt skräp från rabatterna, monterade upp studsmattan, tvättade och hängde fem maskiner, hälsade på svärmor, sprang en sväng, tränade cykling med Ville bland annat.


Vi har lite svårt att få Ville att träna cykla utan stödhjul. Johan är stressad och tror inte han kommer att lära sig förrän han är arton. Han tror han kommer att bli retad och vara ensam kille som inte kan cykla. Jag är lite lugnare och är säker på att han kommer att lära sig när han väl bestämmer sig för det. Jag försöker peppa han allt jag kan och försöka få han att inse hur kul det kommer att vara när han väl lärt sig. Igår sa han dock:


- Mamma, jag vill inte cykla. Jag är fear för att trills!

- Vad betyder det?

- Jag är rädd för att ramla!

1 kommentar:

  1. Men älskade Ville, redan grym på engelska!

    Det var värst vad ni hunnit med på en dag. Det är det enda dåliga med att vara borta på semester, att det är en massa att göra på gården när vi kommer hem...eller förresten kanske det är bra, ingen idé att stressa upp sig över det efterom det ju alltid finns kvar att göra när vi väl har tid...Puss

    SvaraRadera