torsdag 1 juli 2010

Fullt upp i veckan!

Ja, fullt upp är det minsann så bloggen ligger inte så högt på priolistan. Vi har hunnit riktigt mycket på altanbygget och nu börjar ganska mycket i alla fall se färdigmålat ut. Men vi har ett sista färdigvarv kvar på vissa grejer, men det blir lättare och lättare att se hur det faktiskt kommer att se ut. Vi var även och beställde glasen idag. Beräknad leverans blir andra halvan av augusti. Så höstkvällarna kommer säkerligen att tillbringas på altanen. Även varma sommarkvällar. Bara vi får måla klart ska vi städa upp där och ställa ut trädgårdsmöblerna. Närmar sig!

Vi hade en riktigt trevlig sommarfest med jobbet igår. Jag har tänkt mycket på jobbet medan jag varit hemma men inte riktigt insett hur mycket jag saknar det och mina fantastiska arbetskamrater. Innan festen hade vi lite genomgång och grupparbeten kring vår affärsplan. Kände mig lite ringrostig måste jag säga eftersom jag mest läst Bamse sista halvåret. Känns skönt att ha ett så bra jobb att komma tillbaka till efter föräldraledigheten. Det är mycket att fundera kring och mycket kommer säkert att ha förändrats under mitt år. Men det känns väldigt inspirerande att ta sig an nya utmaningar och jag är grymt peppad att komma tillbaka och ge järnet!

Bröllop på lördag och det ser jag väldigt mycket fram emot. Har inhandlat en ny stass. Klänning och kavaj, allt för 550 kr. Fynd tyckte jag. Klänningen är ganska olik kläder jag haft på mig tidigare. Lite ovant, men det är nog bara att vänja sig. Har även fyndat lite på rean. Toppen att kunna handla kläder igen och bättre ska det bli!

Var hos bästa frissan idag och bättrade på min färg som inte riktigt blev som den skulle sist. Jag hade som en liten tanke att jag skulle bli lite ljusare, nu när det är sommar. När jag kom dit hade hon dock ett färgförslag: 7V där V står för violett. Och så blev det, nu är Marran violett!

Äntligen har solen kommit fram efter ett par dagars gråväder. Men vad annars hade man förväntat sig när det är Summer Games. Imorgon blir det kyrkmarknad och fotboll och förhoppningsvis en långprommis. Någon som är sugen att hänka?

2 kommentarer: