fredag 9 juli 2010

Snart bär det iväg!

Bilen är packad. Matsäck är förberedd. Barnen sover och snart även vi. Imorgon bär det iväg på bilsemester till Stockholm. Första etappen blir till Sundsvall där vi ska sova över hos moster. På söndag åker vi vidare till Huddinge och Johans syster Helena med familj där vi ska vara till torsdag. Då blir det Stockholm stad fram till söndag. Vi ska bo i jobbets lägenhet på Götgatan typ 1 minut från tunnelbanan. Perfekt läge.

Är lite nervös hur det ska gå med lång bilresa med två barn, men det lär vi ju märka imorgon. Vi har laddat både bärbar dvd och gameboy, packat med Bamse-ljudböcker, festis, frukt, tablettask, youghurt mm. Sen ska vi stanna och bada i Övik på paradisbadet så barnen (och vi) får ett längre stopp mitt på dagen. Blir nog skönt!

Var ute på en långprommis med Sara, Jennie och barnen idag. Stannade till på loppis på EFS i Roknäs. Jag stod och tjollrade lite med Melker när en äldre dam (läs kärring) kommer fram och frågar om jag är Melkers farmor eller mormor!!!! Skulle inte tro det. När hon märkte att jag inte blev jättenöjd över kommentaren ägnade hon väldigt lång tid till bortförklaring. Inte poppis hos mig kan jag tala om medan Jennie tyckte det var jättekul!

Blir spännande att se hur det går i veckan med mat och motion. Jag ska verkligen försöka göra bra val men semester är ju alltid semester och det blir inte alltid som man tänkt sig, svårt att planera och så, men det är bara att göra det bästa av situationen.

Det blir nog mest mobilbloggar under veckan som kommer. Hoppas ni också får en härlig vecka för det kommer jag att ha.

1 kommentar:

  1. Hahahaha oj då! Men du ser inte ut som en farmor heller!! Låter mer som ett exempel på "kids says the darnest things"...

    Hade hon glasögonen på sig? Ta det med ro! :)
    Titti

    SvaraRadera