tisdag 16 augusti 2011

Nu köööör vi!

Då var de två första dagarna avklarade och det känns både fantastiskt och inte...Jag trivs så himla bra på jobbet och känner hur skönt det är att bara vara Maria - vuxen och hyfsat klok, inte mamman. Däremot har jag redan hunnit bli ganska stressad. Har börjat planera in höstens uppdrag och det fylls obehagligt fort i almanackan och då vet jag av erfarenhet hur mycket jobb det brukar vara som aldrig planeras in, mycket sista-minuten-grejer som har lätt för att hamna på mig som har svårt för att säga nej. Det finns minimalt utrymme i höst att jobba över så det gäller att vara supereffektiv och smart när man väl jobbar. Men effektivitet och planering är jag ju faktiskt ganska bra på.


Barnen har ju haft sina två första riktiga dagar på dagis och det verkar gå jättebra om än de båda blir lite ledsna när de träffas i matsalen. Skär i mammahjärtat att de ska vara ledsna på dagis, men ändå lite fint att de båda tycker om varandra så mycket.


Hittade en intressant blogg ikväll när jag surfade runt. Lite väl extrem för min smak, men hon har mycket klokt att säga också. Bland annat det HÄR om hur man ska uppmuntra och berömma sina barn för att stärka deras självkänsla och känna att de duger som de är. Något jag funderat mycket kring då jag själv kämpar med detta nästan dagligen.

Imorgon är våran lediga dag. Ska ju i höst vara ledig varannan onsdag med start imorrn. Tjihooo!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar