måndag 8 augusti 2011

Det har börjat...

Nu börjar det...ekorrhjulet har så sakta börjat snurra igång. Lite skönt ska det bli med rutiner och jobb, men mest av allt känns det nog ändå lite jobbigt. Satt ute vid grillplatsen igår, barnen lekte, nöjda och glada, Johan pysslade på ute och då blev det så tydligt. Det är ju så här livet ska vara. Familjen - lediga och tillsammans, inte träffas ett par timmar per dag mellan jobb och dagis och läggning.

Vi har haft en fantastisk sommar. Jag har verkligen försökt tanka energi så mycket det bara går. Har njutit av att se barnen glada och försökt glädjas av att jag har dem fastän de varit arga ibland. När jag varit med fantastiska vänner har jag verkligen försökt påminna mig om hur lyckligt lottad jag är som har just dessa nära mig. För att inte prata om finaste familjen, stor som liten. Värdefull och den bästa jag har. Det kanske är därför det känns lite extra jobbigt med höst det här året, för att det blir extra tydligt vad lite tiden kommer att räcka till när både jag och J ska börja jobba och båda barnen ska in på dagis.

Men istället för att gruva är det dags att tänka på allt kul som väntar i höst. Tjejweekend till Tjejmilen, kickoff med jobbet, kurs på Kanarieöarna en vecka i oktober, kurs i Stockholm två dagar i oktober, härliga höstdagar med klar, hög luft, höstmarknad, helg i husvagnen, föräldralediga dagar med barnen.

Nu är det dags att förbereda lite för att underlätta kommande veckor. Här ska lagas lasagne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar