söndag 18 december 2011

Sista veckan innan lite jullov

Julkortsbild på Ville julen -06



Har precis klickat hem en sista julklapp till barnen. De ska nämligen "få" ett fadderbarn. Har i veckan under musikhjälpen tänkt mycket på hur lyckligt lottade vi och våra barn är som får gå i svensk skola, mat på bordet, tak över huvudet och stor familj som bryr sig om och finns där. Har tyvärr inte kunnat skänka några pengar via mobilen eftersom mitt E&Y-abonnemang är spärrat för sånt. Men istället tyckte jag det var en bra idé med ett fadderbarn. Tänkte att det kunde vara nyttigt för barnen att se att de kan hjälpa andra som inte har det lika bra och att de faktiskt uppskattar hur bra de själva har det. 200 kr/månaden är ju ingenting för att göra skillnad.








Har precis kommit hem från ännu ett trevligt vinlotteri. Ingen vinst denna gång heller, men jag sponsrar så gärna de andras drickande =)








Julfirande nummer ett avklarades igår. Tomten kom inte, men han ringde och meddelade att han lämnat julklappar ute. Det var så himla härligt att se Villes ögon när han fattade vem som var i telefon. Vad roligt att det bara har börjat. Julen är ju verkligen barnens högtid. Om än jag tycker det är ganska roligt med klappar jag med...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar