måndag 5 december 2011

Från himmel till...



Tänk så många känslor som ryms inom denna snart tvååring. När jag lämnade henne imorse var det första gången jag verkligen kände att det var skönt att bli av med henne för jobbigare morgon har jag sällan skådat. Hon var rasande, arg och sur från det hon vaknade tills jag lämnat henne på dagis.


Hade mycket på jobbet och tänkte inte något mer på det förräns jag kom till mamma och pappa som hämtat barnen och möttes av en riktig solstråle. Hon var på sitt allra bästa och charmigaste humör. Hon sjöng, busade, hoppade, skrattade, pussade och kramades om vart annat. Världens gulligaste om ni frågar mig.


Tiden fram till läggning har humöret hunnit pendla med de flesta sinnesstämningar som rör sig däremellen. Från himmel till helvete flera gånger om. Inte konstigt hon sover gott på natten.

1 kommentar:

  1. Haha oj så skönt att fler har samma som oss! Det är tur att de är som små solstrålar mellan varven. Annars hade det varit jobbigt. Riktigt jobbigt... Haha =)

    SvaraRadera