måndag 12 december 2011

Jag lever

Ingen kan anklaga mig för att uppdatera bloggen för ofta i alla fall. Inspirationen har helt enkelt inte funnits. Får se om den kommer tillbaka såsmåningom, annars kanske vi får göra slut jag och bloggen.

Jag myser och tänder ljus, både till frukost, lunch, middag och tv-häng. Klara älskar det och säger varje gång: Muuusigt mamma! Ikväll skulle vi egentligen ut och sjunga med gamla kören, men tyvärr var det för få som kunde vara med så istället blev det bad med båda barnen i badkaret. Lika mysigt var det.

Efter denna turbulenta höst har saker och ting nu äntligen börjat falla på plats. Jag har påverkats mer än jag trott av allt stök, men nu har vår nya chef börjat jobba lite smått och det känns som att det här kan bli bra - riktigt, riktigt bra! Vi har haft vårt uppstartsamtal och jag är grymt glad över att ha hittat mycket av den försvunna energin igen.

De flesta julklapparna är inköpta, bara några små kompletteringar kvar. Nu ska de bara slås in, får bli nån kväll framför tv:n efter barnen har lagt sig. Måste komma ihåg att slå in någon med "inte-julklappspapper" eftersom vårt charmtroll fyller två tre dagar efter julafton...

1 kommentar:

  1. Ja, jag höll även i det men bestämde mig för att köpa byxorna idag. Såg riktigt härligt ut det med!

    SvaraRadera