söndag 25 september 2011

Städ, städ, städ!

Så var även den här helgen slut. En lite tråkigare fredagkväll vägdes upp av en jättehärlig lördag där vi hann med att möblera om på övervåningen. Ville och Klara ska få sova ihop i det stora sovrummet plus att Ville fått flytta upp alla sina leksaker dit. Jag och Johan har tagit Villes gamla sovrum och Klara har fått ett eget lekrum nere. Det känns jättebra, skönt att inte ha några barn i sovrummet (i början på kvällen i alla fall). Nu ska vi bara köpa en tv dit så i framtiden kommer jag väl att gå och lägga mig samtidigt som barnen. Utmaningen är ju att låta barnen sova i samma rum. Vaknar en, vaknar två och jag är rädd att det kan bli några tidiga morgnar och nattvak för hela familjen. Samtidigt tror jag att de båda kan känna en trygghet med att sova tillsammans så håll nu tummarna att det här blir bra.

På lördagen hann jag med en sväng till stan för en fika med finaste Knuffvännerna. Åkte hem och åt en härlig middag med älgkött, potatisgratäng, grönsaker och ett glas rött. På kvällen fick vi trevligt besök av vänner som vi inte träffat på länge. Bra dag va?!

Idag har städningen fortsatt och nu har är hela ommöbleringen klar samt resten av huset städat. Nu behövs bara en sväng till Ikea för att skaffa lite bättre förvaring till alla leksaker och lite nya gardiner och sånt, men det blir ju ett rent nöje. Har inte varit på Ikea på 2 år!!!

Idag blev det dock ännu mer tydligt att våran tid är alldeles för dyrbar för att läggas på städning så ikväll har jag skickat iväg en arbetsbeskrivning till städbolaget så snart behöver vi bara ta hand om mat och tvätt och det kommer jag göra med glädje!

Imorgon vabbar Johan, Ville har nämligen fått feber idag och jag har kundmöte inbokat. Skönt med jämställda män!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar