tisdag 20 september 2011

Jag vann!!!

Ett andrapris i kvällens vinlotteri. Tre nya flaskor till vinstället. Inte illa! Gott fika, trevligt sällskap och vinst på det. Kan inte bli bättre!

Känner mig väldigt stressad för tillfället, eller det känns som att jag gjorde det i en och en halv månad nu. Hade ett tillfälligt lugn i helgen då jag avslutade ett långdraget bokslut precis innan kickoffen, men nu radar bokslutet upp sig igen och tiden är knapp och olika deadlines som närmar sig med stormsteg. Jag försöker jobba på, arbeta metodiskt och lugnt, men inte så lätt med fullt skrivbord som en ständig påminnelse. Sen är det den eviga stressen över brist på träning, dålig matplanering, lite tid med barnen, lite tid med kompisar, lite tid för städ, lite tid för middagsbjudningar osv osv. Inne i en liten svacka nu, dags att ta sig ur. Någon som har tips på hur? Kanske ska ta och dricka upp vinet jag vann, då känns det kanske lite bättre...

2 kommentarer:

  1. Du är inte mer än människa vännen! Att jongelar jobb, familj, självförverkligande, träning, vänner, sömn, hem och hus och samtidigt vara lugn och harmonisk när dygnet fortfarande bara har 24 timmar är ju en utmaning som näst intill omöjlig att klara av. Stora kramar!

    SvaraRadera
  2. Man måste prioritera, man lever bara en gång!!!
    Och ha inte dåligt samvete!!!
    Du är bra som du är oavsett om du har lite skit i hörnen hemma.
    Kram Lenita

    SvaraRadera