torsdag 9 juni 2011

Njut av vädret...det gör jag!

Vilket fantastiskt väder. Det är nu livet är som bäst Ljust och varmt på kvällarna och hela sommaren kvar. Passa på att ladda energi nu inför mörkare månader. Njut mina vänner!

Måste berätta om Villes recept på sin kvällssmoothie som han drack härom kvällen. Det var yoghurt exotiska frukter, mjölk, banan och oboypulver. Smaskigt va? Skulle inte tro det.

Försöker färdigställa alla mina bokslut och deklarationer på jobbet nu, typ alla på samma gång. Full fart in i kaklet eller på onsdag om ni så vill.

Efter pastasallad hos mamma och pappa har vi hunnit plantera alla sommarblommor, leka med barnen, kärra ut bark i stora rabatten, skotta av resterande bark från släpet, bada K och sätta väv i lekstugan. Nu måste det bli sängen om än det tar emot att gå och lägga sig sådana här kvällar, men jag var så sjukt trött på jobbet idag så om mina sista bokslut ska bli någorlunda rätt så är det nog det enda rätta.

Imorgon ska vi fira att Ville får sommarlov. När jag frågade han hur han ville fira blev svaret:

- Med jordgubbar...med både glass OCH grädde. Sen ska du och jag och pappa leka att vi är Eric Saade. Vi ska ha på oss byxor, tröja och en jacka och en handske. Men vi får ha vilka skor vi vill, fast inte stövlar.

Så imorgon äter vi jordgubbar och är Eric Saade x 3.

2 kommentarer:

  1. Låter som ni kommer få en mysig dag, skulle gärna se din och Johans version av Saade! Melker har några veckor kvar på förskolan men sen blir även han långledig. Tycker vi borde ses i helgen. Puss

    SvaraRadera
  2. Haha så sött!! :)

    Trevlig Pingst!
    Kram Titti

    SvaraRadera