onsdag 15 juni 2011

Mina älsklingar

Till er andra som också jobbar i redovisningsbranschen vill jag bara säga Grattis, vi klarade det i år igen. Alla deklarationer inlämnade, nu är det nerförsbacke till semestern. Fast det är nog inte läge att ropa hej än, har grymt mycket jobb och diverse utmaningar som ska klaras av innan det är dags att vara ledig.


Är fortfarande förkyld och hostar mycket. Är galet stressad över löpningen som inte blivit av på över tre veckor (förutom Vårruset mitt i allt). Ju längre det går desto mer gruvar jag för hur jobbigt det ska vara att komma igång igen. Någon som har några tips för att hålla uppe motivationen även när det är grymt motigt?

Om det nu finns något bra med att inte ha tränat på länge plus slarv med intaget är att klänningen jag ska ha på sommarens bröllop inte längre behöver justeras. Nu sitter den perfekt. Det fattas bara lite kropps/dubbelhäftande tejp så kommer det att bli kanoners. Däremot provade jag med mina gamla skor ikväll och det skulle verkligen göra susen med ett par nya. Hittade de här ikväll, kanske måste slå till...

När Klara lagt sig gick resten av familjen ut och målade inne i nya lekstugan. Jag sa (igen) att han var min älskling och då säger han:

- men mamma, man får ju inte säga älskling eller finaste barn till mig. Man kan inte ha flera älsklingar, bara en. Du får säga det till pappa för det är ju han du har gift dig med.
Johan: Se bara hur det gick för Tiger Woods som hade många älsklingar.
- Vad hände?
- Hon blev så arg så hon flyttade.
- Till ett annat hus? Där det bara finns en make?
- Precis så var det
- Oj. Hör då mamma, man ska bara ha en älskling.

Gonatt

3 kommentarer:

  1. snygga skor jag har ju sånna fast i beige..... puss

    SvaraRadera
  2. Riktigt snygga shoes! Slå till! puss

    SvaraRadera
  3. Haha, han är rolig Ville :)
    Håller med föregående, skitsnygga skor så slå till på dem, det är du värd som du har kämpat både på jobbet och med dig själv. Kram

    SvaraRadera