måndag 6 juni 2011

Familjen är bäst!

Idag har jag äntligen putsat klart alla fönster på inglasningen, bara två rutor kvar som Johan ska göra då jag inte nådde. Dörrarna har jag putsat om då en ettåring vi hade på besök slickade på rutorna med sitt söta, lilla, kladdiga ansikte. Ni kan förstå att jag var riktigt nöjd när jag var färdig, många kvadrat är det. Ni kan också förstå hur less jag blev när jag såg hur flammigt och randigt det blev. Jag är visst ingen stjärna på att putsa fönster. Det är bara att börja om, bakläxa på åtminstone 4 fönster. Gör om, gör rätt!

Vi har haft en härlig familjedag. Började med sovmorgon till tio i nio så K vaknade (sovit från kl 20). Ville steg upp själv och såg tv vid åtta. Sen turades vi om att få lite jobb gjort jag och min kära man. Vi firade nationaldagen i badhusparken med picknick och sockervadd. En snabb middagslur, lite mer jobb, amerikansk fotbollsmatch med Ville, årets första rabarberkräm till middag och sen fotbollsträning. Alla nöjda och glada. Skönt att börja veckan med tisdag, men tiden börjar kännas lite knapp. Mycket jag ska hinna till 15 juni.

1 kommentar:

  1. Låter som en riktigt härlig dag. Jag o Melle måste nog komma och kolla på någon fotbollsträning!

    Puss

    SvaraRadera