söndag 29 januari 2012

Härliga helg

Vi har haft en jätteskön helg. Både familjetid och vuxentid i en härlig blandning.

Igår var vi på Vallsberget med bror+familj. Ville skulle träna åka slalom, men efter två åk i barnbacken lockade varmkorven mer. Intresset verkar inte finnas där. Synd, men man kan ju inte gilla allt. Johan tycker man ska kämpa mer och inte ge upp så lätt medan jag tycker att eftersom det är ett fritidsintresse och nåt man ska göra för att ha kul å behöver man inte om man inte vill. Rätt eller fel, men så känner jag.

På kvällen lämnade vi barnen hos farmor och hade en helkväll med vänner vi inte varit med på länge. Vi började med en fantastisk middag på Valdino. Kan varmt rekommenderas. Det godaste jag ätit på väldigt länge. Sen var vi på bio och såg 50/50. Väldigt bra. Kan varmt rekommenderas. Efter bion åkte vi hem till dem och fortsatte vår kortturnering som pågått i två år. Väldigt trevlig kväll och skönt med lite vuxentid.

Eftersom vi skulle på middag hos svärmor idag så hade vi lite tid här hemma på förmiddagen. Jag passade därför på att baka lite limpa. Så nu har vi hembakt limpa till vårens matsäckar ute i det fria. Nu är den stora frågan. Ska man gå och lägga sig och börja läsa nya läckberg eller sitta uppe och umgås med min man och slötitta på tv? Dagens i-landsproblem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar