söndag 3 juli 2011

Nu har den börjat!

Då var det semester och som jag ska njuta. Tror aldrig jag känt mig i så behov av semester som i år, så det ska bli riktigt skönt med 6 veckors semester.

I helgen har vi sett mycket fotboll. Älskar när stan lever upp en helg som denna. Ville har ju inte börjat med PSG än, men med tanke på min stora släkt så finns det alltid någon att kolla på. Vi har speciellt följt ett lag från Köpmanholmen där mitt kusinbarn spelar. De är bara 12 år men spelar riktigt bra fotboll. Tyvärr åkte de ut i åttondelsfinalen mot ett finskt lag som vann hela PSG med imponerande 41-1 i målskillnad. De hade bland annat ett tvillingpar, en tvärhand höga, som var helt otroliga. Snabba, tekniska och ett helt otroligt tillslag. Vi som stod bredvid trodde inte våra ögon.

En sak som slår mig en helg som denna är hur fantastisk min släkt är. Vi har haft en mindre släktträff vid flera av matcherna och jag blir mer och mer stolt och tacksam över detta fantastiska nätverk.

Nästa helg närmar sig med stormsteg och jag börjar nog bli lite nervös. Har drömt riktiga mardrömmar senaste nätterna där vi bland annat glömde att brudparet skulle vara med på själva bröllopsfesten. Vi i bröllopsteamet var ansvariga för att hämta dem till festen, men kom på först vid midnatt att de saknades. =) Drömde också att jag hoppade över flera, flera punkter i körschemat och övriga medlemmar i teamet var inte nöjda med mig... Hoppas inte vi gör några sådana stora missar på lördag. Var tvungen att sätta mig med program och manus ett tag i dag för att känna mig lite lugnare. Men det misslyckades. Lyssnade på musiken som ska spelar under vigseln under tiden och jag kände verkligen hur nervöst och pirrigt det kommer att kännas. Fick till och med den där ont-i-magen-känslan, när man måste springa på toan 17 gånger. Egentligen är det ju inte jag som ska vara nervös, det är ju brudparet som är i fokus på festen. Men att anordna bröllopsfesten för ens bästa vän är nog det finaste uppdraget man kan få och vi i bröllopsteamet vill ju verkligen att det ska bli lyckat. Det känns som att vi har läget under kontroll, planeringsmässigt i alla fall. Nu är det bara nerverna som ska kontrolleras. Det är inte varje dag man står och pratar inför 70 personer. Men som vi brukar säga på jobbet - en härlig utmaning!

Idag firar en av de finaste sin bröllopsdag. Hoppas ni haft det härligt vännen!

2 kommentarer:

  1. Det kommer att gå super. Ett manus låter ju superallvarligt men det är ju ingen audition direkt, ni har ju redan kvalificerat er för att vara i teamet:). Ser fram emot en härlig vecka!

    SvaraRadera
  2. Hej, tror absolut inte ni kommer missa nåt, känns som att ni är väl förberedda för lördagen. Ser framemot dagen och allt ni har planerat. Ta hand om dig, kram U

    SvaraRadera