söndag 24 juli 2011

Back in town

Hemma igen efter en fantastisk vecka i Lycksele. Det har varit mestadels toppenväder, riktigt varmt och mycket sol. Goda middagar, mycket familjetid och glada barn (om än Klara visat sin mer bestämda sida ganska många gånger också). Ville har njutit av lite ny frihet. Som att få stanna kvar på minigolfbanan själv när resten av familjen går till husvagnen, eller att hänga på spelhallen med storkillarna. Min stora, fina kille - världens bästa! Han har varit på spelhallen x antal timmar varje dag, men det var inte förrän dag 6 som han började tjata om att få spela och det var efter att vi själva fått han att börja. Han var så nöjd att titta på när de andra spelade.

Det har varit en fantastisk vecka och jag längtar redan till nästa år, för då kommer vi igen för nionde året i rad. Hej och hå vad tiden går.

Som alltid den här tiden på året blir jag lite stressad för att sommaren snart är slut. Den är ju inte det, men jag tror många känner igen sig. PDOL-veckan närmar sig och sen är det augusti...och då börjar Johan jobba och då är ju sommaren slut, eller? Har så mycket jag vill hinna med innan sommaren är slut så det är bäst att sätta fart nu då. Vill hinna äta våfflor på Kalahatten, fara på Svensbyliden, båttur till Stenskär, hälsa på fam Lindkvist, Johan vill fiska aborre, bjuda in Knuffarna på grillmiddag, bjuda in fler på middag, kräftskiva, bada på Gläntan, campa på fiskecampen, känna lugnet...

Tur att augusti och september är två av mina favoritmånader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar