tisdag 26 juli 2011

Äntligen bestämt!

Vi fick ju en fantastisk julklapp av mina föräldrar i fjol, nämligen en utlandsresa. Vi hade dock inte råd att åka med en gång + att vi haft lite svårt att enas om när vi ska åka, men idag kom vi äntligen till skott. I mars bär det av till Kanarieöarna. Känns toppen att ha nåt att längta till under den långa vintern. Nu ska vi bara lyckas hitta ett hotell som vill ta emot oss tre familjer. Är det någon som har bra tips på resmål eller hotell får ni gärna hojta till.

Fastän den riktiga sommaren börjar närma sig slutet och mångas semestrar tar slut på måndag så gruvar jag inte alls inför hösten. Älskar augusti och september med klar och hög luft och känsla av nystart. Blir alltid sugen att köpa ny väska, plånbok, almanacka, block och pennor. Förmodligen känsla av skolstart som håller i sig. I år börjar ju min finaste brorsdotter Maya förskoleklass så jag och hon ska åka till stan och köpa sånt man behöver inför skolstart. Ska bli en mysig dag.

Den här hösten kommer att bli en nystart för oss också, med två jobbande föräldrar och två barn på dagis. Blir spännande att se hur vi får till våra nya rutiner med hämtning, lämning, träning, matlagning, hus och hem, plus hinna ha en massa kul däremellan också. Hoppas det går bra i höstens löneförhandlingför då ska jag ska lägga det på städhjälp. Tänk så underbart att ha nån som kommer och sköter städningen en eller två gånger i månaden. Däremellan kan vi göra själva, men skulle inte det vara helt magiskt så säg! Det ligger väldigt högt på min lista om än jag vet att båda mamma och svärmor tycker att det bör man klara/hinna själv. Absolut skulle vi hinna det, men jag lägger hellre min tid på annat än städning...Menmen, får se hur det blir med den saken.

Vi betar sakta av roliga saker på semesterlistan. Känns som att vi verkligen tar tillvara på sista semesterveckan. Imorrn blir det tjejfest och sen utgång på 1906. Kommer att bli riktigt trewlitt. Syns i vimlet!

1 kommentar:

  1. Hallå! Vi var på Bahia Feliz i november. Det var kanonbra! Vi åkte med Fritidsresor och det var ett Blue Village hotell.Vi bodde på Playa Feliz som var riktigt fint, ganska nybyggt. Vi hade all inc och var mycket nöjda, det var variation på maten samt att man kunde gå på det närliggande stora hotellet och käka. Busstranfern från flygplatsen tog ca 20 minuter, alldeles lagom för barnen. Jag bloggade om resan så kolla bland inläggen. Kram på dej!

    SvaraRadera