onsdag 9 november 2011

Många funderingar

Låg fart på bloggen, men som med allt annat kämpar jag med att känna att det är okej. De val jag väljer är okej och jag är okej. Efter alla oroligheter på jobbet så har jag funderat mycket på vad jag vill, hur allt kommer att bli och hur jag ska hitta min plats och min roll i alla förändringar. De jag gillat att jobba med allra mest slutar snart och jag jobbar hela tiden med att känna att det kommer att ordna sig. Hade ett fantastiskt och viktigt samtal med min mentor i veckan. Det sista. Tänk att det redan gått ett år. Vi kunde konstatera att det hänt riktigt mycket under det här året trots att det ibland känns som att jag står still. Hon hjälpte mig att förstå varför jag tycker förändringarna på jobbet är så jobbiga för mig, och när hon sa det blev det ju så självklart. Jag saknar kontroll och jag gillar det inte.

Har varit ledig idag. Riktigt skönt. Vi åkte intill stan, träffade mamma för lite shopping och lunch. Köpte bland annat hårfärg: svart/brun/lila. Jag blev lite modig idag kan man säga. En klippning senare blev jag lite nyare, lite snyggare...

3 kommentarer:

  1. Du är okej, du är bäst! Blir bra att få träffas på lördag, känner att det verkligen är dags nu! Jag blev förresten också lite nyare och lite snyggare, vilken tur!

    SvaraRadera
  2. Ja du, jag känner samma sak. Min arbetsplats har också förändrats sedan december 2010. Många förändringar är bra, några är sämre, det känns som ett nytt jobb nästan! Det kan till och med hända mer innan jag är tillbaks.

    SvaraRadera
  3. Jag tror allt kommer att ordna sig. Man får ha den målbilden så kanske allt blir lättare...? Jag tror dock inte riktigt att jag fattat allt när jag sitter här hemma och inte ser det hända.

    SvaraRadera